• Blogg 18.02.2021

Studenter nå til dags tilbringer mer og mer tid foran PC-skjermen. De fleste oppgaver skal leveres digitalt, og også mer og mer av pensum blir lest foran en skjerm framfor tradisjonelle bøker. For å få best mulig utbytte av dette, bør du velge en god skjerm og det riktige tilbehøret.

Tenk gjennom hvilket utstyr du trenger

Tenkt gjennom hvilke behov har du når det kommer til PC-utstyr? En som studerer web-design vil ha andre behov enn en som studerer idrettsfag, men felles for alle studenter er at en god PC med en god skjerm vil være gode hjelpemidler i studiehverdagen.

I tillegg til selve PC-en og en bra skjerm vil du trenge en god mus. Dersom du bruker PC spesielt mye, anbefales en ergonomisk mus for å minske belastning på arm og skuldre. Videre bør du ha en god kontorstol som kan justeres til riktig høyde i forhold til arbeidspulten din. Noen kan trenge PC-briller for å avlaste øynene.

Uansett hvilke behov du har, bør du tenke nøye gjennom dette og sette opp en liste før du kjøper datautstyr. Slik blir det lettere å sammenligne produkter og få det utstyret som passer best til din situasjon og ditt behov.